Er komt heel wat kijken bij de restauratie van een schip. Zo zijn er een aantal zaken die dringend moeten aangepakt worden.  We hebben nu vooral een definitieve hangar nodig voor de restauratiewerken. Dankzij de firma Aafest uit Poelkapelle  konden we tot de maand mei een tent gebruiken.  Maar eenmaal de Corona-crisis voorbij is moet de tent terug.

Een hangar tijdens de restauratie

De Restauratie zal vermoedelijk 3 à 4 jaar duren. We hebben een plaats nodig waar we het schip kunnen restaureren. We zoeken daarom een hangar.

  • Doorrit hoogte minstens 4m
  • Breedte van de poort minimum 4m40 (boot is 4m30 breed).
  • Lengte ongeveer 20m
  • Breedte ongeveer 10m
  • Meer mag, omdat we dan ook het magazijn, bureel en evt. bar binnen de hangar kunnen houden.
  • Binnenhoogte minstens 6m (als de motoren moeten uitgehaald worden hebben we voldoende ruimte nodig).
  • Mogelijkheid tot bar (hoeft niet groot te zijn, maar we ontvangen regelmatig menen en moeten veel open werf dagen houden.

Dus heb je een hangar? Heb je een die we mogen gebruiken, huren of kopen  waarop we zelf een hangar kunnen plaatsen dan horen we dat graag.

Alle mogelijk wederdiensten in ruil voor zo'n hangar of plaats waar we er een kunnen bouwen zijn bespreekbaar.

Een plek na de restauratie

Reddingboot 3 stond in Oostende in een hangar langs de kade en werd bij elke opdracht in - en uit het water gehesen met 2 David's.  Maar in de meeste landen gleed dit soort schepen langs een helling in het water. Dat was zeer spectaculair beeld.  De laatste methode zou voor Oostende een echte toeristische troef kunnen worden. Mochten we direct de werf op zo'n definitieve plek met helling kunnen hebben zou dat uiteraard subliem zijn.

Word Peter van onze toekomstige hangar

 Heb je geen hangar voor ons, geen probleem, je kan ook het Peterschap opnemen voor een deeltje van de hangar.